Stowarzyszenie Filmowców Polskich oraz CANAL+ Polska podpisały nową umowę generalną obejmującą także VOD

25.04.2024
Stowarzyszenie Filmowców Polskich oraz CANAL+ Polska podpisały nową umowę generalną obejmującą także VOD

W marcu br. Stowarzyszenie Filmowców Polskich zawarło z CANAL+ Polska nową umowę generalną. Kompleksowo reguluje ona warunki współpracy dotyczące korzystania z utworów audiowizualnych z repertuaru SFP.

Nowa umowa z jednym z największych w Polsce operatorów płatnej telewizji obejmuje nie tylko nadawanie i reemitowanie utworów, ale także internetowe pole eksploatacji — VOD.

To już kolejny kontrakt, na podstawie którego SFP-ZAPA będzie mogło przekazać twórcom wynagrodzenia za udostępnianie ich filmów i seriali w serwisach streamingowych. W czerwcu ubiegłego roku SFP-ZAPA zawarło umowę obejmującą tantiemy z internetu z innym dostawcą płatnej telewizji w Polsce – Cyfrowym Polsatem S.A.

W trakcie naszej dotychczasowej współpracy CANAL+ wielokrotnie udowadniał, że jest solidnym i wiarygodnym partnerem branży filmowej. Jesteśmy przekonani, że to kolejny krok na drodze do dalszego zacieśniania naszej współpracy. Decyzję CANAL+ o podpisaniu umowy obejmującej pole VOD postrzegamy nie tylko jako doskonałą odpowiedź na regulacje prawne tworzone na szczeblu unijnym, ale także jako wyraz społecznej odpowiedzialności biznesu. Warto podkreślić, że tego typu działania odbierane są przez środowisko filmowe niezwykle pozytywnie. Liczymy, że inne platformy VOD pójdą za przykładem CANAL+ – skomentował wyniki negocjacji z CANAL+ Dominik Skoczek, dyrektor SFP-ZAPA.

Canal+ od ponad 28 lat wspiera polskich twórców. Przez ten czas z naszym udziałem powstało blisko dwieście projektów filmowych. Jesteśmy zadowoleni z osiągnięcia kolejnego porozumienia dotyczącego współpracy z SFP. Uzgadniając warunki tej współpracy obie strony miały na względzie dynamicznie zmieniające się otoczenie prawne i rynkowe. Dzięki racjonalnemu podejściu SFP-ZAPA mogliśmy osiągnąć porozumienie oparte na warunkach, które są dla nas do zaakceptowania w sytuacji ciągle zwiększającego się poziomu obciążeń dla takich firm jak nasza, tworzących i dostarczających treści w wielu modelach i za pośrednictwem różnorodnych technologii – powiedziała Edyta Sadowska, prezes zarządu i dyrektor generalna CANAL+ Polska.